MLL Seinäjoki hakee lastenhoitajaa

13.7.2021

MLL Seinäjoen paikallisyhdistys etsii lastenhoitajaa perhetalo Kivikkoon.

Etsimämme lastenhoitaja on luotettava, helposti lähestyttävä ja lasten asioista kiinnostunut henkilö. Hän vastaa perhetalolla toimivan lastenhoitopalvelun (lapsiparkin) toiminnasta. Hoitaja ottaa vastaan lapset perheineen, mukautuu erilaisiin päivärytmeihin ja huolehtii lasten viihtyvyydestä ja turvallisuudesta.

Lapsiparkki poikkeaa perinteisestä lapsiryhmätyöstä, koska perheet varaavat lastenhoidon omien tarpeidensa mukaan. Osan lapsista tapaat ehkä vain kerran, toisia hoidat viikon verran joka päivä, jotkut taas käyvät hoidossa kerran viikossa vuoden ajan. Yksi hoitokerta voi olla pituudeltaan 0,5 - 8 tuntia, keskimäärin 2-3 tuntia. Lapsiparkissa hoidettavat lapset ovat pääsääntöisesti 1-6 -vuotiaita.

Lapsiparkki toimii osana perhetaloa, jossa tulet osaksi pientä n. 5 hengen tiimiä. Vastaat lapsiparkin toiminnasta pääsääntöisesti itsenäisesti. Samaan aikaan hoidossa voi olla enintään 4-7 lasta.

Etsimämme lastenhoitaja on toimeen tarttuva ja aktiivinen. Lastenhoitajan työtehtävät koostuvat pääasiassa hoidossa olevien lasten huoltamisesta, ikätasoisen toiminnan suunnittelemisesta ja ohjaamisesta sekä toimintaan liittyvistä rutiineista (laskutus, mainostus). Osana työnkuvaa pääsee myös kehittämään lapsiparkin toimintakokonaisuutta.

Pääasiallisena tehtävänä on hoitaa ensisijaisesti lapsia ensiluokkaisesti ja lämpimästi, mutta silloin kun hoidettavia lapsia ei ole, työntekijä osallistuu luontevasti muihin perhetalon toimintoihin: lapsi- ja perheryhmien toiminnan suunnitteluun ja vetämiseen sekä perhetalon siivous- ja ylläpitotehtäviin. Vankkaa osaamista näistä tehtävistä ei tarvitse etukäteen olla, vaan oma innostus kehittymiseen riittää. Voimme myös tukea kouluttautumista näihin tehtäviin.

Odotamme sinulta:
- soveltuvaa koulutusta, esim. lähihoitaja, lastenhoitaja tai lastenohjaaja
- aikaisempaa kokemusta pienten lasten hoitamisesta ryhmässä
- innostunutta ja kehittävää työotetta
- hyviä vuorovaikutustaitoja
- sitoutumista ja joustavuutta

Mitä tarjoamme sinulle:
- tiiviin, pienen työyhteisön ja ihanan oman perhetalo-tiimin
- joka päivä hieman erilaisen työympäristön
- mahdollisuuden lasten uniikkiin kohtaamiseen pienessä lapsiryhmässä
- mahdollisuuden kehittää työtäsi
- mahdollisuuden kehittyä perheiden kohtaajana esim. perhekahvilan vetäjäksi
- MLL:n arvot ja materiaalit työn ja tiimin tueksi

Lisätietoa MLL Seinäjoen ja perhetalo Kivirikon toiminnasta: http://seinajoki.mll.fi/

Palkka ja työaika:

Palkkaus on yksityisen sosiaalipalvelualan TES:n mukainen, palkkaluokka G18C/G19C.

Tehtävä on ensin määräaikainen 31.8.2022 asti ja muuttuu mahdollisesti jatkossa vakituiseksi.

Lastenhoitajan työaika on arkisin 9-17. Toimipiste sijoittuu MLL:n perhetaloon Seinäjoen kaupungin keskustaan.

Tehtävä täytetään mahdollisimman pian, viimeistään syyskuun alussa.

Muut ehdot:

Tehtävään valitun henkilön tulee esittää rikosrekisteriote ennen työsopimuksen tekemistä.

Perhetalo Kivirikko on savuton työpaikka.

Lisätiedot ja kysymykset:

Puhelimitse 2.8. klo 10-14 perhetalon johtava koordinaattori Sari Takala (P. 045 261 7337)

Sähköpostitse seinajoen.yhdistys@mll.fi. Yhteydenottoja puretaan 2.8. alkaen.

Näin haet paikkaa:

Lähetä viimeistään 2.8. vapaamuotoinen hakemus sekä ansioluettelo MLL Seinäjoen paikallisyhdistyksen sähköpostiosoitteeseen (seinajoen.yhdistys@mll.fi). Sähköpostin otsikoksi Lastenhoitaja.

Haastattelut järjestetään 5.-6.8. (etäyhteys tarvittaessa mahdollinen).