Vapaaehtoiseksi!

MLL Seinäjoen toiminta lepää monin tavoin vapaaehtoisten varassa. Vapaaehtoiset ovatkin meille kullanarvoisia tyyppejä!

Vapaaehtoistyö MLL Seinäjoen riveissä on:

• moninaista
    Voit tulla mukaan tapahtumiin tekeviksi käsiksi, vetämään kerhoa, apuriksi nuorten iltoihin tai mukaan hallituksen kokonaisvaltaisiin tehtäviin. Voit tulla myös esim. pelkästään siivoamaan tapahtumiin.
  • sinun rajaamaasi
    Voit tulla tekemään juuri sitä tehtävää, jota haluat! Sinun on helppo arvioida, onko osallistuminen mieleistä - ja voit vaihtaa tehtävää, jos homma ei toimi.
  • mukavaa
    Tulet osaksi kivaa tiimiä! Yksin et raada, etkä edes pienellä porukalla. Jos ei tekijöitä johonkin tapahtumaan löydy, sitten jätetään tekemättä.
  • luontevaa
    Vapaaehtoistehtävissä ei meillä tehdä sellaisia asioita, jotka tuntuvat epämiellyttäviltä tai kiusallisilta. Moni ei ehkä pidä esimerkiksi rahankeräyksestä, tai jollekin ihmisten kohtaaminen voi olla hankalaa. Ketään ei pakoteta!
  • kaikenikäisille
    Voit olla minkä ikäinen vain, sopiva homma löytyy kyllä.
  • perheellisille ja perheettömille
    Vapaaehtoisuus MLL:ssa sopii sinulle, jos sinulla on omia lapsia - ja yhtä hyvin silloin, jos sinulla ei ole!
  • täynnä vaihtoehtoja
    Etkö halua tulla itse paikalle mutta omistat vaikkapa teltan, ponin tai valtavan kokoisen kasvomaalaussetin, josta voisi olla apua? Sehän sopii!

Miten mukaan:

Voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi sähköpostitse yhdistys@mllseinajoki.fi tai perhetalon WhatsAppiin 045 262 4281.

Kerro viestissäsi hieman itsestäsi ja siitä, millaisista tehtävistä tykkäisit.

Tästä alta löydät erilaisia tehtäväkuvauksia! 👇

Vapaaehtoispankkiin?

Lastentapahtumissa käsipareja tarvitaan monia kymmeniä kerralla. Vapaaehtoispankissa voit osallistua MLL Seinäjoen lastentapahtumien toteutukseen.

Kun ilmoittaudut vapaaehtoispankkiin, sinulta kysytään aina erikseen, oletko käytettävissä tiettyyn tapahtumaan.

Kun olet ilmoittautunut, tulet paikalle ja teet sovitun homman - helppoa!

Vapaaehtoisuutesi kestää siis kerrallaan 2-4 tuntia. Tapahtumia järjestetään 2-5 vuodessa ja voit aina itse päättää, osallistutko juuri sillä kertaa.

Tapahtumatiimiin?

Haluaisitko tulla mukaan suunnittelemaan, koristelemaan, leipomaan, kyselemään sponsoreita lastentapahtumiin?

Tapahtumatiimissä tehdään juuri tätä. Tiimi on pieni ydinjoukko, joka vastaa siitä, että lastentapahtuma toteutuu.

Kun olet mukana tapahtumatiimissä, annat omia ideoitasi osallistumalla  tiimin kokouksiin ja olemalla mukana WhatsApp-ryhmässä, jossa tapahtumaa valmistellaan. Olet mukana tiimissä myös itse tapahtumapäivänä ja laitat kädet saveen!

Voit päättää jokaisen tapahtuman kohdalla erikseen, osallistutko juuri siihen tapahtumaan.

Vapaaehtoisuutesi on siis pitkäkestoista ja aktiivista, mutta sallivaa!

Mukaan Perhetalon arkeen?

Perhetalon arkitoiminnoissa on tilaa vapaaehtoisille! Voit tulla vetämään perhekahviloita, vertaisryhmiä, apuriksi koululaisten iltapäiväkerhoon tai nuorten iltojen tukipilariksi.

Voit olla alalle koulutettu, opiskelija tai muuten vain kokenut.

Joskus pelkkä innostuskin riittää!

Perhetalon vapaaehtoisena vapaaehtoisuutesi on pitkäkestoista ja aktiivista. Teet sen, mitä lupaat. Vastineeksi saat ihanan tukitiimin ja paljon hyvää mieltä!

Hallitustyö - vaativaa mutta antoisaa!

Yhdistyksen vapaaehtoispohjalta toimiva hallitus yhdistää eri alojen ammattilaisia, apunaan vapaaehtoispankki ja tapahtumatiimi. Yhteistä meille on halu antaa oma osaaminen hyvään tarkoitukseen: lapsiperheiden hyvinvoinnin tukemiseen omassa kotikaupungissamme.

Hallitus vastaa yhdistyksen työnantajatehtävistä, talouden seurannasta ja rahoituksen hankkimisesta, viestinnästä, yhteistyökumppanuuksista ja kokonaiskehittämisestä.

Vapaaehtoisuutesi on jatkuvaa, sitovaakin, mutta antoisaa.

Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan, olethan yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan. Hallitustyöhön voidaan myös kutsua uusia jäseniä osaamisalueiden ja hallinnon tilanteen mukaisesti.

Ihan oma idea?

Onko mielessä joku ihan muu vapaaehtoistehtävä?

Haluaisitko perustaa uuden kerhon tai vertaistukiryhmän?

Kerro meille ideastasi, niin laitetaan se toimimaan!

Mikä tehtävä sinulle parhaiten sopii?

Olet sitten kuka vain ja osaat mitä vain, tervetuloa joukkoon!